tilbage

Land Rover Forum  

Index
10151: Vægt af dele samt værktøj (21-07-2003 17:22:41)
Michael Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.77.3)
Spørgejørgen har endnu et par:

Er der nogle der ved ca. hvor meget de tunge dele på en 109" vejer: f.eks. motor (4 cyl benz), ramme, bagkasse, bagtøj og fortøj. Jeg vil gerne vide hvor langt jeg kan komme med total adskillelse uden at have en værkstedskran.

Hvorfor sælger vi kun værktøj i mm og ikke i tomme-mål i klubbutikken. Er det det folk bruger?

Og til sidst et par sikkerhedsspørgsmål:

Er der nogle der har monteret seler i en serie 2A på alle tre forsæder, og har nogle tips?

Den måde parkeringsbremsen virker på i en land rover, betyder det at den ikke kan bruges som nødbremse til mit 1-kreds bremsesystem?

Kan man i en serie 2A lave et 2-kreds bremsesystem (og få det synet) uden destruktive ændringer (altså at det kan laves "tilbage" til original stand)?

Som sædvanlig; tak for hjælpen - jeg håber jeg en dag ved nok til også at kunne svare på nogle spørgsmål ;-)

venlig hilsen

Michael Nielsen

PS. Nu har jeg endda et medlemsnr: 6407
Index
10152: sv: Vægt af dele samt værktøj (21-07-2003 20:10:34) (svar på 10151)
Henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.202.21)
Hej Michael

Motoren vejer næsten 300 kg, så den skal du ikke begynde at løfte rundt på uden kran.
Gearkassen kan løftes af en stærk person, men hvis du vil passe på din ryg (anbefales), så kan du skille transferkassen fra gearkassen og dermed løfte den ud i to dele.

Ramme, bagkasse fortøj & bagtøj kræver et par hjælpere, men kan klares uden kran.

Parkeringsbremsen kan bruges som nødbremse, men det kan blive en dyr fornøjelse.

Med venlig hilsen
Henrik
Index
10187: sv: Vægt af dele samt værktøj (25-07-2003 23:22:44) (svar på 10151)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.143)
Du må gerne ændre fra 1 til 2-kreds bremsesystem, men skal bruge original LR-dele . En god idé ! Der findes en instruktion for montering af seler . Klubbutikken har også toms-værktøj. Bare spørge !