tilbage

Land Rover Forum  

Index
10307: problemer i udlandet (01-08-2003 23:19:08)
Kristian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.245.23)
Hvor henvender man sig når man pludselig får problemer i udlandet og det derværende Landrover Original lager ikke kan hjælpe ?
Hvem har kontakterne til udenlandske landroverentusiaster som eventuelt kunne have hjulpet.
Forhistorie: Jeg stod lige pludselig på Autobahn 11 15km fra den Polske grænse med en smadret vandpumpe. Adac transporterede mig til landroverværksted(de var stoppet 1. maj) der ville man ikke engang rejse sig fra stolen - det var jo ikke deres problem at jeg skulle hjem fra ferie - Nå videre til et andet landroverværksted som var meget hjælpsomme - desværre havde landrover Tyskland ikke lige en vandpumpe til en 2A på lager og de kunne ikke fortælle hvornår de ville få en. Møller hos Midtjydsk kunne fortælle at de har en tysk forhandler i Flensburg som burde have pumpen liggende på lager. Han ville bare ikke sende til mig . Da han havde talt med værkstedet gik det dog alligevel der kom en UPS pakke næste dag.
Alt dette kunne måske have været lettere hvis der havde været en lokal som havde en pumpe liggende og jeg så kunne have sendt en retur når jeg kom hjem .
Med Rover hilsen
Kristian 2775
Ps. Landrover i Eberswalde er anbefalelsesværdigt - de kan godt lide veteraner....
Index
10308: sv: problemer i udlandet (02-08-2003 11:35:26) (svar på 10307)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.160.151)
Hej Kristian.

Jo, men det kræver jo at nogle (bla.a. du) rejser rundt og laver disse kontakter med andre Land-Rover ejere. Kender du selv nogle? Har du deltaget i andre landes arrangementer og derved fået nogle kontakter? Man kunne også lige checke nettet for nyttige adresser, før man triller afsted! Som et gammelt ord siger; "Det eneste der kommer af sig selv, er lommeuld".(Og måske slidte vandpumper!).
PS. Havde du spurgt en autoriseret dansk Land-Rover forhandler, tror jeg nu heller ikke at du havde fået en vandpumpe til en 2A.

PPS. Hvor gammel var den gamle vandpumpe?

Bedste LR hilsener.
Verner / 451.
Index
10310: sv: problemer i udlandet (02-08-2003 18:20:38) (svar på 10307)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.14)
Der findes ikke ret mange Serie-biler i Tyskland, hvorfor r-dele er vanskeligt at få. Men hvorfor sendte Møller ikke vandpumpen ? Det tager lige lang tid at sende en UPS-pakke indenrigs i D som det gør at sende den fra DK tril D.