tilbage

Land Rover Forum  

Index
11355: Adskillelse (22-10-2003 10:20:01)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 155.137.0.9)
Kunne man ikke formå den venlige ingeniør i Færdselsstyrelsen til at lave en skriftlig redegørelse om dette. Redegørelsen kan vi så lægge ind på hjemmesiden i lighed med jordanker, anhængertræk og lignende.
Tilsvarende kunne man gøre med andre principielle emner som med jævne mellemrum dukker op i dette forum.
På sigt kunne disse "autoriserede" svar fra diverse myndigheder (Færdselsstyrelsen, Knold&Hat m.v.) spare både medlemmerne og myndighederne for en masse tid og - hvad der er mindst lige så væsentligt - man får den samme afgørelse uanset hvor i landet man bor.
Index
11364: sv: Adskillelse (23-10-2003 13:38:21) (svar på 11355)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.47)
Jeg har sendt følgende til SBI´s tekniske hotline, og fået svar som følger:

Vi har i Dansk Land-Rover Klub en del medlemmer der kører i gulplade varebiler forsynet med soft top. Det vil sige at der både over førerhus og lad er udspændt en presenning, denne kan fjernes på få minutter så bilen er helt åben.
Problemet er at når vores medlemmer kommer til syn med deres køretøjer, så får de forskellige meldinger fra de forskellige synssteder, og ind imellem også fra samme synsted men fra bil til bil, ang. adskillelse mellem førersæde og lad. Der er således nogen der bliver påbudt at montere gitter bag sædet, desuagtet at der når man fjerner presenningen ikke er nogen befæstigelsespunkter.
Jeg har prøvet at finde dokumentation i vejledning for SBI, men der er øjensynlig ikke nogen direkte omtale af dette problem, idet der omtales varebiler med lukket varerum og varebiler med lukket førerhus men med åbent lad, og disse biler passer jo ikke under nogen af disse kategorier. Denne mangel på omtale i vejledningen kunne være årsag til de forskelle vores medlemmer oplever når de kommer til periodisk syn.
Ville det være muligt en gang for alle at lave en dokumentation som vores medlemmer kunne udskrive fra SBI´s hjemmeside og medbringe til syn, så vi slap for det ekstra tidsforbrug det medfører, både for synshallerne og vores medlemmer når sagen atter og atter skal diskuteres og undersøges på synstedet.
Idet jeg håber på et positivt svar:

Venlig Hilsen
Hartley Nielsen
formand@landrover-klub.dk

Jeg kan se problemet, og vil prøve at få ændret formuleringen i vejledningen til : ”Varebil med åbent lad skal ikke ….”.; men da det kan være en langvarig proces er forsøges også at få meldingen ud gennem SBI’s interne kanaler.
Med venlig hilsen
Teknisk hotline / jm