tilbage

Land Rover Forum  

Index
13421: Serie III springer ud af bakgear (01-03-2004 08:17:11)
Gertrud Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.41.106)
Min Serie III, diesel, 88" (1982) springer ud af bakgear (fejlen var der da jeg købte bilen for 5 måneder siden). Da jeg gerne vil køre terræn overvejer jeg at spare sammen til en "ny" renoveret gearkasse. MEN jeg kan se af bilens papirer at bakgearet blev renoveret (ikke ny gearkasse) i efteråret 2001, og dermed har holdt i mindre end to år. Bilen har haft to ejere i mellemtiden.
Defekt bakgear er jo til at leve med i hverdagen, men hvis en "ny" renoveret gearkasse om mindre end to år også er defekt, og værre endnu: måske i et af de fremadgående gear, er det ikke sjovt! Hvad siger I derude, er det normalt med så kort levetid på renoveringer af gearkasser?
Tak for hjælpen! Mange venlige hilsener fra Gertrud, #5346
Index
13425: sv: Serie III springer ud af bakgear (01-03-2004 10:50:45) (svar på 13421)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.148)
Hej Getrud.Dit problem er ikke gerkassen men dem der har haft bilen før dig,der er en der har tvunget den i bakger og så har den filet tænderne af geret, det kan ske når der ikke er nok koplingsvæske på?.en serie gerkasse kan snildt gå 250 tusind hvis den passes som den skal? olie+ koplingsvæske,husk det er et klenodie du køre i og skal passes som såden,det har dine forgængere ikke været opmærksom på.Ps en gerkasse koster 3-4 tusind.
Index
13896: sv: sv: Serie III springer ud af bakgear (23-03-2004 09:59:08) (svar på 13425)
lennart Olsson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.165.99.97)
hej- allerførst tak- det som du skriver at det er et klenoide vi kører i - ja - sådan har jeg ikke tænkt - men det er jo rigtigt - dette stykke værktøj ligger til grund for alle andre og de kørertøjer som ligger før ligger til grund for vores serie biler - så du har ret vi skal passse på disse biler - jeg har lige som også et problem med min gear kasse - den er svær at få i 2 gear - men virker fint i de andre - kan køre rimeligt i 2 - men rusker og er meget levende i bevægelserne - jeg har en anden gear kasse - med overdrive - den har jeg tænkt at tage overdrivet fra - er der evt . problemer med at indbygge dette - og hvordan virker det - kan det kører på alle gear - ? - vil lige høre hvorlang tid tager det for at afmonter en sådan fra en s3- 88" og hvordan får man gearkassen hurtigst af.
med venlig rover hilsen Lennart Olsson
Index
13898: sv: sv: Serie III springer ud af bakgear (23-03-2004 09:59:38) (svar på 13425)
lennart Olsson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.165.99.97)
hej- allerførst tak- det som du skriver at det er et klenoide vi kører i - ja - sådan har jeg ikke tænkt - men det er jo rigtigt - dette stykke værktøj ligger til grund for alle andre og de kørertøjer som ligger før ligger til grund for vores serie biler - så du har ret vi skal passse på disse biler - jeg har lige som også et problem med min gear kasse - den er svær at få i 2 gear - men virker fint i de andre - kan køre rimeligt i 2 - men rusker og er meget levende i bevægelserne - jeg har en anden gear kasse - med overdrive - den har jeg tænkt at tage overdrivet fra - er der evt . problemer med at indbygge dette - og hvordan virker det - kan det kører på alle gear - ? - vil lige høre hvorlang tid tager det for at afmonter en sådan fra en s3- 88" og hvordan får man gearkassen hurtigst af.
med venlig rover hilsen Lennart Olsson