tilbage

Land Rover Forum  

Index
17377: indførsel af defender bus (20-08-2004 16:58:09)
Mads Lindeløf #4767, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 200.105.133.78)
Hej Landrover folk !
jeg må endnu engang trække på jeres viden....
Hvordan er lovgivningen mht at indføre biler i dk ???
NÅR man har været ude af landet i over 2 år???
HAR ejet den pågældende bil i over 2 år ???
HAR boet i et land udenfor EU ???
Og så lige den med landrover busser igen....jeg har selv en bus 110 i dk...og jeg husker noget med at det var slut med at indreg.110 som bus..eller er det helt ude i mudderhullet???
hilsen fra hullet i Andes. La paz. Bolivia
medlem 4767 mads
Index
17401: sv: indførsel af defender bus (21-08-2004 21:08:59) (svar på 17377)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.232.55)
Det var mange spørgsmål på een gang og alligevel lidt vanskeligt at tage stilling til, fordi ikke alle spørgsmål er entydig:
Lad mig prøve:
Bin 110 BUS i DK er fortsat en bus i DK og kan genindreg. som sådan. Dennes reg.mæssige status ændres ikke pga. langvarig afmelding.
Du kan inføres din bil som rejsegods, men være opmærksom på, at den skal svare til de DK (EU) regler fra samme årgang. Ellers kan bilsyn kræve den tilpasset årgangens detailforskrifter.
mht afgifter er det bedst, du sender en mail til Told og Skat for at få helt konkrete tal.
Men at fragte en LR fra Bolivia til DK ? Selvom du måske har et meget personligt forhold til din bolivianske LR, burde du overveje, om det ikke ville være mere fornuftigt, at sælge dytten dernede - men det er jo ikke sikker på, de ved, hvor dejlig en LR er og skambyder dig....
Index
17410: sv: sv: indførsel af defender bus (21-08-2004 23:27:19) (svar på 17401)
Mads Lindeløf #4767, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 206.107.151.84)
Hej Paul..ja, jeg ved det godt...og jeg har en dejlig 110´bus med en 300tdi motor jeg "lige" har lagt i, hentet hjem fra UK..stående i pitt i DK..men men men
Pt kører vi i en defender fra 96, sm har kørt under 100.000 km, V8 motor,-har kun haft en ejer før os (Den Britiske ambassade...) og da den altid har boet heroppe i 3-4000 meters højde i super tør luft,er ramme og bagbro alt rustbart osv simpelthen i mint condition. Desuden er den blevet serviceret i hoved og røv...altså en super lækker Landrover, som ville pynte i det danske landskab/ og mudderhuller...og her i Bolivia vil man vist helst køre Toyota...med så meget elektronik som muligt..her kører mange Disco´er..og en del gamle serie Santanaer.
øhm,men sæføli er det ikke specielt rationelt at slæbe en Defender med til den anden side af jorden.. men jeg kørte 88" inden 110`eren..i 6-7 år, det er var sgu heller ikke særlig rationelt :-) Men told & skat får en mail, jeg ved jeg er told og momsfri...mit store problem er at jeg ikke kan huske hvad der stod i Oasen om ny indreg af LR busser...
Anyway, mange tak for dit svar...LR hilsen mads 4767