tilbage

Land Rover Forum  

Index
18162: Kølervæske render ud (23-09-2004 22:40:34)
Marc Roolfs (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.141.171)
Min 2,25 benzinmotor smider noget kølevand hver gang motoren slukker efter en køretur.(Jeg fylder en liter væske på en gang imellem, så det handler ikke om de sadvænlige små dråber der render ud i overløbsbeholderen...)
Den bliver hverken overophedt eller koger. Det varme 'vand' render bare ud af kølerens top ved skrueproppen. Jeg har erstattet den med en anden i håb om at løse problemet, med det fortsætter.
Der er ingen olie i kølervæsken eller omvendt, det udelukker dermed vel mistanke om problemer med topstykket?
Slangen til overløbsbeholderen er ikke tilstoppet ligesom flangen på køleren er uskadt.
Hvad skyldes denne overtryk i kølersystemet så?
Index
18163: sv: Kølervæske render ud (24-09-2004 00:48:39) (svar på 18162)
Poulsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.182.236.249)
Hvis motoren IKKE bliver varm men et overtryk opstår, er det muligvis toppakningen (eller topstykket), der er defekt, hvorved kompressionstrykket finder vej til kølesystemet. Er der luftbubler ved kølerdækslet, når motoren kører?
Index
18164: sv: Kølervæske render ud (24-09-2004 01:07:25) (svar på 18162)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.21)
Vandet skal under alle omstændigheder løbe over i overløbsbeholderen, hvis det ikke gør det, så skal du købe et helt nyt kølerdæksel. Beholderen skal kun være 2/3 fyldt, og slangerne skal være monteret, så slangen fra køleren går til den studs, der sidder på bunden af beholderen. Skruelåget på beholderen skal være helt tæt, og overskydende vand skal løbe ud af overløbsslangen.
Husk at der altid er overtryk i en varm køler, når så køleren bliver kold, dannes der et vacuum, og ventilen i kølerdækslet tillader, at der suges vand ind fra beholderen.