tilbage

Land Rover Forum  

Index
18171: Lejer til knastaksel - opboring SIII 2,25 diesel (24-09-2004 12:42:59)
Klaus Velschow #5721 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.127.237)
Hej,

Jeg er igang med at renovere min 5 hovedlejede 2,25 l dieselmotor fra 1982. Jeg har alt på plads og klar - undtagen lejerne til knasten - der er sat nye i men de er ca en halv mm for store (de gamle var ødelagt af sand...). Jeg har haft den oppe hos Nordsjællands topstykke og cylinderservice (i Hundested) til opboring og et par andre småting - men han har meldt at han ikke har værktøjet til at få knastlejerne boret ud.......

Lejerne har jeg fået fra Paddocks - men har ringet rundt til et par forskellige reservedelsforhandlere - de siger samstemmende at der kun findes de samme standardlejer der skal bores op.

Er der nogen der ved hvem der kan udføre sådan en opboring -eller har nogen det værktøj (rival??) der skal bruges og vil låne det til mig?? (bor i Købehavn/Nordsjælland) (har set de forslag der er om brug af gammel knast til at slibe op - men jeg skal genbruge knasten!! så den skal helst ikke slibes med ned)

Har overvejet at selv at begynde og file - men det er ret meget der skal af - og på alle 4 lejer. Det virker ikke som en realistisk mulighed....

Klaus
(der glæder sig til at komme tilbage til diesel!)
Index
18172: sv: Lejer til knastaksel - opboring SIII 2,25 diesel (24-09-2004 13:35:20) (svar på 18171)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.159)
Hej Klaus .Jeg har flere gamle knaster liggende så du kan få en af mig,jeg er tilbage mandag,skal over og køre i oksbøl-sandkassen så giv mig et ring hvis det har din interesse.
Index
18274: sv: sv: Lejer til knastaksel - opboring SIII 2,25 diesel (28-09-2004 17:08:43) (svar på 18172)
Klaus Velschow #5721 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.126.250)
Tak for tilbudet - det er muligt jeg vender tilbage senere - men jeg tror vi har improviseret en anden løsning: Har fundet en slibeting til boremaskine der består af en masse små stykker sandpapir - den er 50 mm i diameter. Den passer fint ind i lejerne der skal slibes op til 46,6-7 mm (ved hjælp af en forlænger til 6 mm bor)

Det gik fint med det forreste leje - så fint at den blev slebet for meget ned, men så kan man jo øve sig lidt mere på en til. Nr. 2 leje er næsten på den rigtige størrelse og så er der jo ikke langt igen. Jeg skal nok melde tilbage om løsningen nu også holder når knasten skal i... og senere når motoren skal køre...

Klaus