tilbage

Land Rover Forum  

Index
18181: Er det normalt? (24-09-2004 17:37:21)
hans jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.45.36)
Jeg har lige købt en LR 109 PU diesel 83. Det er 30 år siden jeg krydsede Sahara i en landrover, men det var en bensin.Det er en kæmpe oplevelse igen at køre landrover, men jeg har et par spørgsmål. Hvor hurtigt kører min model nved normal marchhastighed? Den rumler meget når den op på 50 km/t og det hører op når hastigheden når op på 60 km./t, er det normalt? Når jeg kører over noget ujævnt f.eks et brønddæksel i vejen slår rattet et ordentligt slag, er det almindeligt? Venlige hilsner mdl. nr. 6900 Jeppe
Index
18185: sv: Er det normalt? (24-09-2004 21:28:00) (svar på 18181)
Jan Hess #5524, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.199.153.244)
Hej Hans
Normal marchhastighed er nok individuelt , men i en 109 PU , vil jeg tro at det er omkring 75-80 km/t ! Så er det nogenlunde behageligt ! Rumlen ved den hastighed kunne tyde på en ubalance i dine forhjul alt. i dine kardaner ! Var der en rumlen ved en højere hastighed ville det være i dine baghjul ! Ratslag !! Prøv at få en til at hjælpe med at dreje på rattet frem og tilbage idet det kunne tyde på slør i styrekuglerne ! Jeg havde en Jeep engang der gjorde det samme og det var , til sidst så slemt at hvis jeg ramte en ujævnhed , gik hele fortøjet i selvsving !!! Meget ubehageligt !! Og til sidst tillykke med din nye bil ! Må du få mange gode stunder med den !
Venligst og med et glad smil Jan
PS Husk når man kører serie bil nyder man (na)turen i et adstadigt tempo !