tilbage

Land Rover Forum  

Index
19923: Knejt på 19 år mangler en ordentlig bil (12-12-2004 17:47:30)
Morten Fogh Albertsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.20.56.162)
Hej allesammen.

Jeg er en knægt på 19 år. Jeg har i øjeblikket en Ford sierra '83 2.3 V6 som skal synes/skrottes til sommer.

Jeg er intresseret i at finde ud af hvor god en ide det ville være at købe en Land-Rover eller en Range-Rover og så tænkte jeg at det her garanteret var stedet at spørge.

Jeg er mest intresseret i en bil på gule plader da jeg sjældent har passagere med, så en bil på hvide plader er unødvendig.

Jeg helt pjattet med V8'ere og så helst der gemte sig en i min næste bil ved godt de er tørstige, men jeg kører ikke mange kilometer om året så lyden af 8 ben der buldrer lystigt under hjelmen kompenserer for et dyrt anlæg.

Jeg er nok "inde" i Land-Rovere og Range-Rovere til at forstå hvis man vil have automatgear er det range roveren man skal kigge efter. Jeg vil meget gerne have automatgear til en V8, da det giver den helt rigtige "buldren"

En brugt bil er at foretrække, men jeg ved ikke meget om hvornår en Land/Range-Rover har udtjent sin værnepligt og kunne godt tænke mig nogen retningslinier for hvad man skal kigge efter.

Af øvrige spørgsmål er der:
Vægtafgift/grøn afgift - Hvad kan jeg forvente?
Forsikring, ansvar og kasko - Hvad vil det koste?
Vedligehold - Hvad er nemmest og billigst at holde i orden?
jeg vil helst selv kunne "makke" med "dyret"
Land-Rover kontra Range-Rover? Hvad syntes i?
Alt muligt andet der er værd at vide om LR og RR

Jeg vil sætte stor pris alt den hjælp jeg kan få.

på forhånd tak - Morten Fogh Albertsen
Index
19924: sv: Knejt på 19 år mangler en ordentlig bil (12-12-2004 19:13:49) (svar på 19923)
Michael Christian Møllgaard #6242, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.164.55.9)
Hej Morten
Du skal da prøve begge to for at kunne vælge. Men spørg også dig selv om du skal bruge den til andet end bare at køre på vejene i. RR er, kan man vist roligt sige, den mest komfortable for affjedringen er helt anderledes. Jeg har selv sådan en, og leder efter en erstatning. Den er nemlig rusten, og det er måske nok det største problem med gamle Ranger: de ruster. Bor du i nærheden af Skanderborg/Ry er du velkommen til en tur i den, og en snak om, hvad man skal se efter. Jeg er nemlig blevet en del klogere siden jeg købte den.
Michael