tilbage

Land Rover Forum  

Index
23051: Transferbøvl (04-04-2005 20:25:30)
Morten Holm #6185, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.165.42.74)
Hej igen.

Forrige måned havde jeg et indlæg vedr. mulig defekt gearkasse - uden at jeg har fundet fejlen.

Siden sidst har jeg prøvet følgende:

Reduktionsgearstangen i neutral, motoren startet, hvorefter jeg "kørte" en tur gennem alle gearne, uden problmer mislyde eller lign.

Reduktions- og den almindelige gearstang i neutral/frigear, højre baghjul løftet. Herefter kunne jeg dreje baghjulet ca. ½ omgang inden det sagde "klonk" og stødte på et eller andet, formentlig i den forreste del af transfergearkassen. Hjulet ville ikke køre videre, før "bumpet" var passeret/spændingen taget af. Således blev det ved. Når jeg så fikserede forreste kardan kunne jeg igen dreje hjulet ca. ½ omgang, hvorefter det atter låste - men denne gang forblev hjulet fastlåst, ligeså længe kardanen var fikseret. Slap jeg mit tag i kardanen kunne jeg igen dreje hjulet.

Kan nogen af jer derude - med disse oplysninger sammenholdt med de gamle oplysninger - hjælpe mig med at finde/blotlægge fejlen??????

Morten Holm - stadig med nedbrudt 88".
Index
23059: sv: Transferbøvl (05-04-2005 01:28:15) (svar på 23051)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.64)
Hej Morten.
Det lyder som om dit frigear er gået i stykker.""
Nej spøg til side, kontroller om der er olie nok på transfer gearkassen, kontroller derefter om vippearmen til den gule gearstang, sidder som den skal. Hvis den gør det, kan det være at der er rust under støvhætten, til vælgermekanismen for høj/lav - tohjuls/firhjulstræk - stængerne, således at firhjulstrækket er i indgreb hele tiden.
Venlig hilsen
Hartley