tilbage

Land Rover Forum  

Index
24257: ARB lockers - udtag og montering (21-05-2005 23:20:41)
Anders Northeved #3732, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.189.94)
Jeg er ved at montere ARB lockers på min TD5'er på for- og bagakslen.
I den forbindelse har jeg to spørgsmål som nogen måske kan hjælpe mig med.

1: Jeg har selv monteret kompressoren og det elektriske, men skal have nogle til at montere selve differantialerne.
Jeg bor på vestsjælland og arbejder i København. Kender I et godt sted/person der kan montere differantialerne. Jeg har stor tillid til Bilcentret - men de er jo ikke verdens billigste.....

2: Hvordan bruger man kompressoren til at pumpe dæk op med, når begge udgange på kompressoren bliver brugt til at drive differantialerne. Skal man bruge en form for T-stykke, fordeler-stykke eller sådan noget?

På forhånd tak for hjælpen.
Index
24258: sv: ARB lockers - udtag og montering (21-05-2005 23:58:03) (svar på 24257)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.148.32)
Per egen gode erfaringer, kan jeg anbefale at du lader Bilcentret,eller Bertelsen,som jeg brugte, montere differne til din ARB'er.Diff locker belaster diff'er & aksler osv på en anden måde end før, så det kan være afgørende at alt er indenfor tolerancer, så den nye diff, & evt nye lejer, ny shimmet krone & spids osv, bliver tilkørt sammen. Derefter er det kun din stik aksler du skal have lidt sammvittighed overfor, og kørsel bliver meget morsomt, i særdeles hvis der befinder sig Land Cruiser, Patroler, eller G'Wagen i nærheden!!
Hvis bilen er flunk nye, så kan det godt være at man får et godt resultat ved selvmontering, men har bilen kørt lidt, så lad experterne, med en masse måleudstyr, klare den sag!
Med hensyn til oppumpning, osv, fra compressoren, så bruger man bare et stykke "Fasti" slange, som man "Klikk " kobler til & fra på bag akslen's luft kobbling. Enkelt & Problemfrit! Mail/Ring hvis der er mere! Hilsen David..
Index
24274: sv: sv: ARB lockers - udtag og montering (23-05-2005 13:45:24) (svar på 24258)
Anders Northeved (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.32.3.82)
Tak for rådet.

Den har kørt 60.000 km. så jeg har booket den hos Bilcentret.

Med venlig hilsen
Anders
Index
24284: sv: sv: sv: ARB lockers - udtag og montering (23-05-2005 16:22:26) (svar på 24274)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
For at pumpe dæk skal der bare et dækpumpekit fra ARB til. Det kan du også selv lave ved at montere et T-stykke og en lyn kobling med stop.
Jeg har med fordel også monteret et Manometer (lufttryksmåler), så kan jeg se hvor meget dæktykket er oppe på mens jeg pumper, uden at skulle stoppe og tjekke med en almindelig dæktryksmåler.

Jakob Edelvold