tilbage

Land Rover Forum  

Index
26659: Vand i motorolie (25-08-2005 20:34:23)
Morten Philipsen #5314, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.144.43)
Hej Forum.

Jeg har brug for nogle gode raad. Jeg har en SIII 88" benzin fra 74.
Den har lige blevet honet, faaet nye stempelringe og ventiler. Nye hovedlejer og plejelstangslejer, renoveret kaburatoren og skifter stroemfordeler. Samt nye pakninger. Alt skulle vaere i den skoenneste orden. Den spinder som en mis men... paa vej til arbejde idag begynder olielampen at lyese, jeg springer ud og traekker oliepinden, den er masser af olie, faktisk lidt for meget og lidt lysegraat. Paa vej hjem fra arbejde bliver alt vaerer, ujaevn motorgang, hvid/graa roeg ved gearskifte. Maa konstatere at der er vand i motorolien. Olie/vand-standen siger ca. 1 cm over 'H'. Jeg har ca. koert 20 km med vand i maskinen. Kan den redes?
Haaber paa at jeg kan noejes med at skifte toppakning, olie, og oliefilter, men hvordan faar man den graa 'majo' ud. Er det bare at vaebne sig med nok filtre og olie, eller findes der et triks?
Er der en maade hvorpaa man kan se om det faktisk er toppakningen eller om det er topstykket der er synderen?

Jeg haaber der er nogen derude kan hjaelpe.

Venlig hilsen Morten
/5314
Index
26664: sv: Vand i motorolie (26-08-2005 07:24:27) (svar på 26659)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.86)
Tyder nok på en toppakning, men selve motoren burde kunne reddes, selvom du straks burde have indstillet al kørsel.
Hvis du er uheldig, er det topstykket, som er revnet. Men lad os nu ikke male Fanden på væggen, det er nok med Den forskrækkede Kanin.