Hej alle.
Jeg overvejer at handle mig en seriebil årg. 1965-1970, med veteran status. Hos
www.stormimports.com har jeg talt med flinke Mark der leder efter en renoveret bil til mig i UK, altså højre styret. Disse biler skulle kunne importeres, betales afgift og indregisteret for ialt ca. 40.000 kr.
Bilen skal bruge som nr. 2 bil derhjemme, den skal ikke nødvendigvis kører hver dag, men ind i mellem til og fra arbejde Køge - København.
Jeg leder efter en st. wagon med 7-9 sæder, altså en 109" og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål.
Jeg har fået at vide man på "veteranforsikring" kun må køre begrænset, og bilen skal opbevares i garage. Er alle disse forsikringer ens, eller svinger det fra selskab til selskab, hvilke krav og priser de tager. Hvor meget må man egentlig køre f.eks, og skulle der blive brug for en "alm. forsikringform" hvor meget betaler i andre så, for ansvar/kasko ?
Er det nemt at skaffe reservedele til så gamle biler, og er prisniveauet det samme (lave) som til Defender, hvor jeg hidtil har handlet hos MECA.
Når jeg kigger priser på serie biler, ser jeg en kæmpe pris forskel mellem UK og Tyskland, skyldes det mon at UK bilerne er højre styret, og dermed "upopulære" her i landet ? Ja spørgsmålene er mange når man sådan tænker på seriebil.
Jeg har tidligere bedt om billeder, og takker for dem jeg har modtaget. Send gerne flere - helst indefra bilen, så man får en ide om indretning og snedige detaljer som i har tilpasset jeres biler.
Jeg modtager meget gerne gode råd fra jer der kører seriebiler, eller ligger inde med aktuel god viden om det område jeg er ved at kaste mig ud i.
på forhånd tak, og fortsat god weekend.