tilbage

Land Rover Forum  

Index
32546: range rover med vitesse motor 1 (06-03-2006 23:00:34)
peter ravn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.73.63.82)
Hej igen!
Straks efter hjemkomst, gik jeg igang med min nyanskaffet Range Rover (1978 -v8 3,5 indsprøjtning)
Som tidligere beskrevet, var der problemer med gassen (periodisk problem)
Efter en afresning af det elektonisk (stik, osv.)
Startede den.
-og jeg har kørt fint siden. (6 dage)
MEN-- så sker det igen idag!!
Gassen dør.
Gasspjældet i "luftmængdemåleren" åbner kun ca halvt.
Jeg prøver fålgende:
Med den ene hånd på gassen, den anden, til at hjælpe spjældet med at åbne.Dette for motoren til at tage flere omdr. og den lyder fint.
Er problemet vakum ? -elektrisk ?
På forhånd tak
Mvh.
Peter Ravn
Jeg har desværre ikke motor nr. til Yderlige info.
-Dette vender jeg tilbage til.

Index
32743: sv: range rover med vitesse motor 1 (12-03-2006 19:53:36) (svar på 32546)
Carsten Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Hej Peter,

Spjældet i luftmængdemåleren bliver åbnet af den indsugede luftmængde og giver så et spændingssignal til styreboksen. Hvis du kan bevæge spjældet uden modstand tror jeg ikke du skal finde fejlen der. I ubelastet tilstand mener jeg ikke spjældet lukker helt op, når du giver fuld gas. At motoren stiger i omdrejninger når du åbner spjældet er der sådan set ikke noget at sige til, du giver den mere benzin. Hvis du kan måle en jævnt stigende spænding på signalledningen til styreboksen, når du langsomt åbner spjældet med hånden er luftmængemåleren sikkert OK.

Jeg tror nok jeg først ville kontrollere om benzintrykket er tilfredsstillende og derefter om motoren får den luft den skal ha', og kan den komme af med udstødningen - lukker gasspjældet helt op når du træder på speederen? lukker ventilerne helt op (slidt knastaksel)? er udstødningen (katalysator hvis der er sådan en monteret) stoppet?

Hilsen Carsten Petersen