tilbage

Land Rover Forum  

Index
33348: Har kig på en (for?) brugt freelander td (29-03-2006 22:19:21)
Mark Nellemann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.205.122)
Hej,

I vores søgen efter en ikke alt for dyr Freelander (diesel) på hvide plader er jeg faldet over følgende,

9/1998 Freelander 2.0 TD
Km: 263.000
Kr: 200.000

Jeg kender ikke bilens motor/gearkasse og ved ikke om 263000km er for meget for sådan en?

Hvis nu motor eller gearkasse skulle skiftes engang, er det så muligt at smide det fra en td4 over i den eller er der lavet andre ting på bilen om? Nogen ide om hvad en ny motor koster?

På forhånd mange tak,

Mark
Index
33354: sv: Har kig på en (for?) brugt freelander td (30-03-2006 08:48:13) (svar på 33348)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.201.170)
Hej Mark,

Jeg tror IKKE det er nemt at skifte en ”gammel” 2,0 Td med en Td4. Der er forandret en række ting og sager, kobling, gearkasse, køler og en række andre ting.

Har du prøvet bilen? For skynd dig at prøve en stribe Freelanderer ellers. Der er ekstrem forskel på, om de har kørt i byen, pendlet lange strækninger, har kørt i skoven, eller allerværst, haft en hesteglad kvinde bag rattet. Stor hestetrailer og ingen reduktionsgear, lig med filen på koblingen…

Når jeg engang får fri her fra jobbet, kan jeg lige sende dig et par links til Freelander-entusiast sider, måske du kan finde mere info om hvor mange km motoren holder på en af dem..

Min bror og jeg har hver en Td4, der er seks måneders aldersforskel på dem, og lige for tiden har hans vist rullet omkring 800 km mere end min. Men de er som nat og dag! Noget er positivt ved hans, noget andet ved min. Hvis du ikke kunne se det når du sad i bilerne, ville du tro det var to forskellige mærker.

Så derfor vil jeg råde dig til bare tage ud og prøve dig frem, eller eventuelt lede efter en 1,8 benzin. Dem er der vist lidt flere af på hvide plader – tror jeg.

Men ellers held og lykke.

Ps.
Jeg har lige købt min for 2 måneder side, 99.000 km fra 6. måned 2001, 164.000,-
Men det var vist også med gule plader…