tilbage

Land Rover Forum  

Index
37108: Sikkerhed i RR 87. (11-08-2006 17:07:03)
Niels Lauritsen #6572, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 86.52.170.43)
Hej Alle.

Med tanke på diskutionerne om sikkerheden eller rettere risikoen ved alle de store firhjulstrækkere, så kan jeg kun sige at jeg er lykkelig for at det var Range Roveren og ikke vores lille papbil, en Fiat Punto vi valgte at kører i, igår aftes.
Da vi var kommet ud af en rundkørsen, kom der nemlig en blå-grim Mazda 626 drønende lige i mod os. Det var en ung fyr den lige skulle prøve om hans fars bil kunne klare at overhale med 70 kmt. over fuldt optrukne linier, rundt i et sving, mens det regnede som i troperne! Det kunne den ikke så han fik en lektion om aquaplaning. Han ramte os frontalt med mellem 30 og 50 kmt. Her er det så jeg takker vores gamle grimme , men dejlige RR for at vi i dag er uden knups af nogen art, for havde vi taget Fiaten, ville vi nok have ligget på Vejle sygehus. Fyren i Mazdaen slap også uskadt takket være en ny bil og en velfungerende airback. For min skyld måtte han godt have brækket et ben eller sådan noget, men der er jo som bekendt ingen retfærdighed til!

Se billederne på http://www.112alarm.dk/2006/toldbodvej2/toldbodvej2.htm

Kør forsigtigt, hilsen Niels Lauritsen.

PS: jeg har nok snart nogle billige stumper til salg
Index
37113: sv: Sikkerhed i RR 87. (11-08-2006 18:46:15) (svar på 37108)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.165)
Hej Niels, godt i slap med skrækken.

Men vi kan lige se overskriften i tabloidposten: UNG MAND SMADRET AF STOR VOLDSOM FIREHJULTRÆKKER!!!

Så er der mere vand på den mølle med at firehjulstrækkere skal ud af byerne og de er farlige for andre trafikanter osv. osv.
Ærgeligt du ikke havde 500kg bøjet jern hængende på næsen, så knægten havde fået en over næsen.
Beslutningen i vores familie er taget: ALDRIG nogensinde små papbiler.
Hvis alle bare kørte forsigtigt og efter forholdene ville ulykkestallet være minimalt.
Bare mit uforskammede indlæg.
mvh
Kenneth Poulsen