tilbage

Land Rover Forum  

Index
41947: Hvilken motor?? (23-01-2007 12:13:53)
Jakob Knudsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.107.5)
Jeg går i øjeblikket og kigger efter en LR. Og er ved at have sporet mig ind på at det skal være en 110'er disel, men hvilken motor skal der sidde i?? Den skal bruges til at trække en båd, lidt terræn kørsel (når jeg for meldt mig ind), samt på længere ture som primært kommer til at foregå på motorvej. Jeg vil gerne selv kunne skrue på den. Jeg er ikke mekanikker, men har stort gå på mod (ved det kan være en dårlig kombination). Ejer pt en gammel polo (som jeg nok kommer til at savne, idet vi har brugt så meget tid sammen, at min kæreste er blevet jaloux), hvor jeg selv med succes har skiftet køler, karburator, vandpumpe og toppakning på, så jeg leder efter en motor som er lidt i stil med den gamle polo, simpel og hvor pladsen i motorrummet ikke er så trang at man skal have hele motoren ud for at skifte nogle smådele. Jeg har kigget lidt i de gamle indlæg og efterhånden sporet mig ind på at Td5 nok er for teknisk til mig.

På forhånd tak
Jakob
Index
41950: sv: Hvilken motor?? (23-01-2007 12:48:13) (svar på 41947)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.237.106.188)
Hej Jakob

Du skal have en 200 eller 300 TDI, de har kræfterne til det du nævner og er simple nok til at du kan lave det meste selv.
dieselpumpe, dyser, turbo og lign. kræver jo en del special værktøj, men det du har lavet på polo'en vil du også kunne på en TDI. (og du vil hurtigt lære en masse mere om mekanik, nævner i flæng: bremser, styretøj, tætningslisteskift, varmeapperater, affjedring. og kæresten vil blive endnu mere jaloux, indtil den første tur på stranden med overnatning i tagtelt/bagi og solnedgang.....)

plads er vist ikke et problem i motorrummet på en ældre Land Rover.

min egen historie er 1 stk 88" med 2,25 benzin købt for snart 6 år siden. havde ingen mekanisk baggrund, jo skruet i gamle knallerter. har siden holdt den kørende og selv lavet rust i normale steder, lavet styretøj, køler, og hovedrenoveret en 2,5 N/A Diesel til erstatning for benzineren. at disse ting er lykkedes skyldes klart dette forum og nogle gode manualer.

SIII Hilsen Anders
Index
42078: sv: Hvilken motor?? (25-01-2007 19:33:10) (svar på 41947)
Christian 3551 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.33.236)
det bedste er nok 300 tdi, jeg har selv en 90" 200 tdi , med gear der er alt alt for lave til motorens ydeevne, når man køre 80 med en 200 tdi lyder det som om man køre 90. men 200 tdi er utrolig stærk. man kan også vælge at sætte gkn overdrive på men det koster omkring 12500 puls moms
venlig hilsen Christian