47031:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelander TD4 periodisk fejl (03-06-2007 15:40:39) (svar på
46564)
Dorthe #7708 (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 85.81.82.232)
Godsøndag. Jeg har været ude en tur i min kones Freelander og kan konstatere at omtalte periodiske fejl ikke har noget med vand at gøre. Jeg holdt ind på en tank for at fylde diesel på, fandt ud af jeg af vane havde parkeret ved benz standeren, skulle lige starte og skifte stander, så nægtede den at starte. Havde slukket og taget nøglen ud. Det "sjove" ved det er at det tager altid ca 1 time før den vil starte igen. Da jeg skiftede luftfilter for en måned siden havde den som sidst skiftede det, ikke monteret filterboxen korrekt, de to besværlige bagerste bolte var ikke skruet i. Ved denne lejlighed fandt jeg ud af at slangen fra luftindtaget(ca2,5 tomme) som går ind i toppen øvertst til højre,(når man står front mod motoren) savlede lidt olie. Er dette et brændkammer til olie? Der var en del snask som jeg fjernede. Bilen havde problemet før jeg skiftede filter. Er der en som har et godt bud på hvad denne fejl kan skyldes? Mvh Siggi