tilbage

Land Rover Forum  

Index
51187: brændstofslange diesel (16-09-2007 17:41:59)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.130.199)
Hejsa

Jeg er ved at ligge en anden motor i min kære LR - en 2,25 diesel i en 109". Jeg har i tankerne at skife brændstofslangerne - der er nogle pvc (tror jeg) sorte monteret nu. Er det en fordel at købe sådan nogle pvcslanger igen, eller skal jeg "bare" købe nogle gummislanger (de er nemmere at arbejde med)? Hvor meget tryk skal de kunne holde til? Jeg tænker på om der er forskel på hvor meget de skal kunne klare, alt efter hvilken side af pumpen de bliver monteret på?

LR hilsen
Thomas

Ps. I må også gerne komme med fif til montering, hvis du/I har et eller andet guldfif (smiley)...

Pps. Jeg takker og bukker selvfølgelig på forhånd (smiley).
Index
51216: sv: brændstofslange diesel (17-09-2007 16:02:10) (svar på 51187)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.183.30)
Hej Thomas,
jeg vil bestemt råde dig til at købe rigtige brændstofslanger - de er certificerede både hvad angår trykbestandighed, samt sikkerhed mod nedbrydning pga. benzin/diesel. Reservedels-butikker har dem i forskellige tykkelser. Alt andet kan hurtigt blive farligt...

mvh. Bo.
medl. 7196, RR V8 1976. Under renov.
Index
51252: sv: brændstofslange diesel (17-09-2007 22:33:33) (svar på 51187)
Jakob Andersen #7911, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.93.188.142)
Hej Thomas.

Reservedelsbutikker er en mulighed som der nævnes. Men jeg er selv stor fan af traktorforhandlere/ -værksteder. Her har de oftest et stort og bredt sortiment af kvalitets stumper og til yderst fornuftige priser. Det gode ved denne type udbydere er at kvaliteten er ret høj, fordi materiellet skal kunne holde til virkeligt hård belastning og kundekredsen er ikke til at narre mht. prisen. Den er derfor pfte lav.
Så det er et forsøg værd som et billigt men mindst lige så kvalitetsmæssigt godt alternativ til diverse T.Hansen /Bilexperten/Biltema butikker.

Så mit råd er - følg efter den næste John Deer du møder.....