tilbage

Land Rover Forum  

Index
56270: start problemer Disc 3 (28-12-2007 21:24:08)
Torben Helsinghof #7823, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.27.100)
Discovery 3 HSE
Jeg kunne godt tænke med at vide om det kun er min Disc 3 der har start problemer.
Min er fra 04-2007 og har nu kørt ca. 11 000 km.
Jeg har lige fra leveringen haft start problemer bare ikke hver dag men 2-3 dage hver uge skal jeg trække starter en del gange ca. 3 - 4 gange før den starter nogle gange går den i gang for at bare at gå ud straks og så må jeg forsøge 2-4 gange før den humper i gang. 1 enkel gang slap strømmen op.
Den har været på værksted nu 3 gange ved forhandler hvor jeg købte bilen og en gang på et andet landrover værksted.
Her sidste gang i 10 dage hvor landrover Danmark var ind over for at tjekke op hvor fejlen kunne være og der blev skiftet dyser men det hjalp desværre ikke meget der er stadig problemer med at starte og jeg er ved at være træt af det.
Der er vist fejl koder hver gang noget med brændstof tryk (fuel presior)
Er mega ked af det for det er en rigtig god og komfortabel bil at køre i.
Med venlig hilsen
Torben Helsinghof
Index
56335: sv: start problemer Disc 3 (30-12-2007 09:00:20) (svar på 56270)
Jens Christian Muff Pedersen #7717, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.167.93.89)
Hej Torben,

Det lyder ikke så godt ! Men jeg vil håbe at du får styr på det.
Jeg har ikke oplevet de problemer på min disko3, men jeg vil meget gerne give dig et link til et engelsk forum, hvor det bare er disko3 snak, du kan evt. prøve at oprette dig der, og stille dem spørgsmålet.

Linket er http://www.disco3.co.uk/forum/index.php

Nu hvor du har Land Rover Danmark og et værksted inde over dit problem, er det vel dumt at spørge om de har lavet en software opdatering af bilen

God nytår
Index
56358: sv: sv: start problemer Disc 3 (30-12-2007 17:51:56) (svar på 56335)
Hej Jens

Tak for dit svar.

Rart hvis det kun er min der er problemer med for så må fejlen kunne findes og rettes inden jeg bliver træt af bilen og sælger den ( det giver jo bare problemet videre til en anden stakkel).

Jeg ved ikke om de har lavet en software opdatering af bilen.

Men der er skiftet dyser og filter og vist og er retur ventil.

Den må afsted igen da problemet stadig er der idag starte den ved 3 forsøg..den humpe igang og motor kørte forkert.. lød ikke godt de første sekunder den var i gang.

Værkstedet har snakket noget om en højtryk pumpe håber snart de finder fejlen.

Godt nytår alle

Med venlig hilsen

Torben Helsinghof
www.lrd3.dk
Index
57710: sv: sv: sv: start problemer Disc 3 (21-01-2008 16:22:13) (svar på 56358)
Så fandt terminalen fejlen de skifte højtrykpumpe og nu starter den perfekt og køre også tydelig med en bedre brændstof økonomi så den har ikke kørt optimal før nu :-)

Mvh

Torben

www.lrd3.dk