58668:
startproblemer, 2.25 n/a (11-02-2008 11:04:18)
Peter Tingrupp #7345, reg. sjyl (medlem) (
ip-adr: 212.10.39.72)
ærede forum
så er jeg også nået dertil hvor jeg har fået start problemer med 88 " som jeg er ved at renovere til lillemor!!
har læst mig igennem andres oplevelser af selvsamme problem og jeg mistænker helt sikkert stelforbindelsen!
har skiftet startet ud og lokaliseret adskillige strømtyve g ledninger der knækker over i isoleringen så snart jeg rører ved dem.....men mit spørgsmål lyder som følgende: skal der gå stel fra starter til motorblok?? den stelledning der sidder på bilen gå fra stel på starter til rammen.....og jeg skal da lige se efter om moter overhovedet har en stelforbindelse???
den har før startet som en mis men efter jeg skiftede stelforbindelsen på batteri til ramme har jeg haft problemer!!
skal jeg lave/have en stel fra batteri minus til motorblokken og ligeledes fra motor til stel på starter??og altså ikke til rammen??
og sidst men ikke mindst: den gamle starter havde en slags bøjle bagtil som stel var boltet fast til...den nye starter havde ikke en sådan ting så jeg har skruet den ene lange bolt ud som sidder for enden af starter...nu begynder det vist at blive indviklet, og sat stel på der.....er det ok?? eller skal stel monteres på starter på den anden forbindelse som har en sort tyk ledning som kommer ud fra starteren???
håber der er nogen der fanger havd jeg forsøger at sige???
med ønske om en god dag derude til alle mine lr fæller!!
hilsen peter, ribe