tilbage

Land Rover Forum  

Index
58964: Import Italien (16-02-2008 21:47:05)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.162.128.106)
Hej alle.

Synes jeg skylder at give lidt tilbage.
Har lige været i Italien og hente en Range Rover 2.5 DT fra 1996, har lært meget af det.

Vi startede med at tage til Napoli, for at feriere lidt og også kigge på en bil, denne bil viste sig at være det rene snyd, de var så suspekte så min kone og jeg var ved at dø af grin. Vi tog videre til Montemerano hvor vi kender en dansk pige der er gift med en Italiener. Tæt herpå, nemmere betegnet Triestine havde jeg fundet bilen på autoscout24. Vi tog derhen, og skulle prøve bilen hos forhandleren. De startede med at låse nøglen inde i bilen, da de havde sat nøglen i tændingen, mens de roede med at skifte batteri, det skal men ikke gøre. Bilen gik i sikkerheds mode og skulle låses op via nøgle kombination. Jeg var så heldig at få bistand gennem en mekaniker, Roa som jeg kender lidt. Men det var ikke nok, jeg skrev lidt på DLRK siden og fik hjælp via Knud og Peter( Takker endnu en gang) Dog viste det sig at den instruktion jeg fik skulle gøres omvendt, altså kombinationen for at få låst bilen op. Men det lykkedes. VI fik prøvet bilen. Bremserne virkede ikke men de skiftede ABS motor, og så var den der. Det hele to 2 dage da de jo er italienere, men jeg kan bestemt anbefale stedet. De aner intet om biler, sælger dem kun. vi fik vores for euro 5.000,- pga. de fejl vi havde haft.

Jeg havde haft tyske prøveplader med, men de var udløbet, så vi måtte have nogle Italienske Euro plader der åbenbart kostede 3 gange så meget, måtte slippe Euro 660,- for 5 dages euro plader, men vi er sikkert blevet snydet lidt, tror det dog ikke.

Stedet hedder Autostop SNC og de har pt. en freeelander til salg fra 2001 der har kørt 80.000 km http://www.autostopsnc.com/consulta.asp?marca=Land+Rover&Submit=Vai&ID=139
Tomaso som ejeren hedder siger at han vil give mig besked når der kommer andre Land Rovere. Hvis nogle kan bruge min hjælp, så ring 2166 8478
mvh
Mads
P.s og turen hjem var en drøm... ;) ren lykke
Hvad den så kommer til at koste hos skat er en hel anden sag ........