tilbage

Land Rover Forum  

Index
6554: LR med defekt gearkasse (28-11-2002 22:02:50)
Jonas Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.24.1.195)
Jeg er lige blevet ejer af en grå Land Rover 90" 2.5TD fra 87, men jeg har efterfølgende opdaget at gearkassen er slidt ned og skal skiftes. Sælger havde ellers sagt, at den "klonk" lyd der kom, når man skifted gear, var normalt for en 4 hjul trukket bil, men hos Box-Auto sagde de noget andet.
Er der nogen der har erfaring med at skifte sådan en gearkasse?
Er der meget svært, eller er det noget for en der ikke er bange for at lærer det?
Jeg har kigget på nettet efter en ombytter, og jeg har lagt mærke til at det er relativt billigt i England. Er der nogen problemer med at bestille en hjem fra England?

Mvh.
Jonas Andersen
Index
6556: sv: LR med defekt gearkasse (28-11-2002 23:01:50) (svar på 6554)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.237.22.245)
Der er noget, som hedder garanti og hvis sælger bevidst har vildledt Dig, kan Du tørre reparationen af på ham.
Du er sikkert første-gangs-køber ???
www.ashcroft-transmissions.co.uk tilbyder bl.a. udskiftning af gearkassen. Så hvis Du ikke er vil blive al for beskidt og heller nyde et stykke af Englnad mens gearkassen skiftes, så hold en miniferie. Her i efteråret har DFDS traditionelt mange gode lavpristilbud...
Jeg kender ikke BOX-AUTO og vil derfor ikke kommentere, om deres diagnose er korrekt.
Index
6560: sv: sv: LR med defekt gearkasse (29-11-2002 10:23:22) (svar på 6556)
Jonas Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.97.150.221)
Ja, jeg er førstegangs køber, og hvis jeg skulle ud og købe en idag, så var der også en hel del ting jeg ville gøre anderledes.
Da jeg var oppe hos Box-Auto, fik jeg også af vide, at der havde været en anden oppe for at få set bilen igennem. Han købte ikke bilen bla. fordi gearkassen skulle laves.
Med hensyn til miniferien til England, så er det slet ikke en tosset ide og jeg vil da kraftigt overveje det. Tak for tippet.
Index
6559: sv: LR med defekt gearkasse (29-11-2002 00:42:33) (svar på 6554)
Peter (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.173.251)
Hej Thomas
Jeg har lige skiftet min gearkasse på en 110 200TDI hvor 5 gear var gået samt havde den en kraftig klonk lyd. Jeg valgte firmaet L.E.G.S i England og har fået en fin ombytnings gearkasse og god service.
Købte følgende, gearkasse LT77S, Input gear til transfer gearkasse og komplet kobling med trykleje pris ialt kr 7000 + kr 2000 i depositum for gearkasse. Prisen er incl. transport til DK. Vi skifte den selv og alt fungerer perfekt. Du er velkommen til at give mig et ring, så kan jeg give dig yderliger detaljer. Tlf. 23407006