65671:
sv: sv: sv: Udtagning af olie på hovedgearkassen (01-07-2008 23:48:00) (svar på
65668)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 80.161.63.186)
Hej Ken
Det er korrekt at LR 90/110 V8 fra den årgang, originalt var udstyret med LT85 (Santana) gearbox.
Jeg har før i en anden tråd givet dig beskrivelsen hvorledes du visuelt kan se forskel på gearkasserne, og derved typebestem din gearkasse. Med LR er man nød til at tag sine forbehold omkring originalitet, da LR har det med at blive modificeret som tiden går.
På min egen LT85 gearbox sad bolten til filterhuset også ubehjælpeligt fast. På med det store værktøj (kraft X arm=moment) og den giver efter på et tidspunkt(jævnt træk, ingen ryk), du kan med fordel køre gearkassen varm før du lægger kraft i, det udvider metallet og hjælper måske lidt. Det er iøvrigt normal procedure i forbindelse med drænering af gearbox, da olien i driftvarm tilstand dræner letter. Hvis du har afgang til kuldespray og gasbrænder kan du manipulere alu-huset og bolten ydeligere(med omtanke og forsigtighed).
Personligt dræner jeg altid gennem filterhuset da det sidder lavest, og filteret bliver altid inspiceret/renset. drainbolten sidder på undersiden, filterhus/bolt sidder på venstre side.
Har du styr på olietypen !!??
Mv.Ole