tilbage

Land Rover Forum  

Index
6965: Havariblink/Rotorblink - krav herom? (09-01-2003 17:08:20)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Jeg skal have min serie III´er synet om et lille halvt års tid og spørger i denne forbindelse Jer om der er krav på havariblink på bilen. Der er ikke monteret noget på min og ledningsdiagrammet viser det heller ikke på trods af at det især i denne tid kan blive brug for det.
Forefindes det overhovedet på seriebilerne ? - og hvordan kan jeg smartest få monteret noget der kan indgå synsmæssigt pænt til den øvrige instrumentering eller kan jeg nøjes med rotorblink på taget - og hvilke krav stilles der så til det ?
På forhånd tak for svar og LR hilsener
Stefan
Index
6984: sv: Havariblink/Rotorblink - krav herom? (11-01-2003 08:15:16) (svar på 6965)
Hans Christian Olsen #5193, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.161.99.143)
hej stefan!

Jeg fik synet min uden havariblink/katastrofeblink sidste år
Det er også en serie III, så det skulle ikke være noget problem.
Min er dog født med det, men i kampens hede kunne jeg ikke lige få det til at virke, så jeg fjernede knappen i stedet. det blev slet ikke påtalt.

så pøj pøj med synet

LR Hilsen HC5193
Index
7017: sv: Havariblink/Rotorblink - krav herom? (12-01-2003 12:26:41) (svar på 6965)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.218)
Der burde sidde en rund, rød trækkontakt på det lille midterpanel. Er den ikke tilstede, så glemt alt om den. Så vidt jeg husker, er der ikke krav om brug af haveriblink i DK, men kan ikke lige overskue lovgivningen. Ved haveri skal Du bruge en advarselstrekant og parkerer Du bilen i lygtetændingstiden ( i forbindelse med haveri), skal positions (parkeringslys) være tændt. Rotorblink er ikke nødvendig!