tilbage

Land Rover Forum  

Index
70664: Olifyr og blæser (12-10-2008 11:41:48)
Rolf Kronborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.214.150)
Hej,

Jeg har i foråret monteret et webasto fyr i min 90" 2,5 N/A 1985, fyret virker egentligt fint, det starter på fjernbetjeningen og motoren bliver varm.

Men jeg har 2 ting jeg ikke er helt sikker på:

- Hvilken vej løber vandet rundt i motoren, er den bedste måde at undersøge det på, ved at tage en slange af op til varmeapperatet når motoren kører?

- Jeg vil gerne have fyret til at starte blæsermotoren, jeg kan se på diagrammet til fyret at relæet skal kobles på ledningerne til varme apperatet, jeg har 3 grønne ledninger til min blæser. (2 af dem med gule streger på) Er der nogen der har et diagram over det her eller en hurtig tegning :), så jeg ikke behøver at spitte mere end højst nødvendig ad?

Mvh Rolf
Index
70665: sv: Olifyr og blæser (12-10-2008 13:59:17) (svar på 70664)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.140)
iflg det diagram, jeg kigger på, er der tre farvekoder:
GY = Green/Yellow fra kontakt
PG = Purple/Green til sikring - sidder i midten
GS = Green/Slate til kontakt

Den slange, som kommer fra motorens højre side, er tilførsel, men du kan teste det ved, at mærke varmforskel: den varmere slange er tilførsel.

Jeg ikker lige ned i min bil senere... det er det med hukommelsen.

Er der ikke nogle pile, som angiver cirkulationsretningen ?
Index
70667: sv: sv: Olifyr og blæser (12-10-2008 15:40:08) (svar på 70665)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 195.189.142.49)
Alle de kølesystemer jeg har rodet med har været ens bygget op.

kølevandet går til den øverste del af kølerne, og går retur til motoren nederst på køleren.
Ryger vandpumpen vil dette til en hvis grænse afhjælpe problemet da det afkølende vand synker i køleren, og det opvarmede vand i motoren stiger og dermed skaber cirkulation.

hvis køleslangerne til varmeapperatet er tilsluttet rør der er forbundet med køleren, eller er tilsluttet oppe og nede på motoren bør det give et fingerpej på frem og returløb.

Peter - 3436 Nu med indlæg på mobiltelefon, jeg tilbringer for megen tid på forum :o)
http://www.siia.dk