tilbage

Land Rover Forum  

Index
7132: Absolut NY! (19-01-2003 21:30:44)
Rasmus Ege Olesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.164.133.161)
Mit navn er Rasmus. Jeg er 20 år gammel og spejder med meget stort S.
jeg har tit stået i den situation, at jeg mangler et køretøj som kan fragte mig hvor som helst, når som helst og helst med hvad som helst.
Jeg overvejer derfor stærkt at anskafe mig en LR. min kærlighed er faldet på en 109 sIII. spørsmålet er så er det muligt at finde en til 25 - 30.000 uden formeget rust i rammen (CF Auktioner?) og ellers i en "ordenlig stand" jeg er i lære som elektriker og har derfor ikke vildt mange penge til dele.

Hvad skal jeg være specielt opmærksom på når jeg køber, slør, rust, hjemmefusk... Hvor køber man desuden den så roste Haynes manual? og hvad koster den?

På forhånd tak for hjælpen.
Index
7138: sv: Absolut NY! (19-01-2003 23:56:57) (svar på 7132)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.244)
Din kærlighed er faldet på det rette objekt og Du kan få en hæderlig vogn for en 20-30.000 DKK. Men det haster ikke for Dig at købe en bil. Meld Dig først ind i klubben og knyt nogle kontakter med Dine regionskamerater, som sikkert gerne vil hjælpe Dig med at finde 'bilen'.
Her på siden under rubrikken Rover-børsen finder Du et vidt udvalg af 109, men Du bør gå efter en diesel, hvis Du kører mange km og en benziner, hvis det er knap så mange årligt. Tag een på gule plader og hvis den er over 25 år gammel, kan Du få den på en veteranbilforsikring, ca 2.000 årligt. Nyere koster ca det dobbelte alt afhængig af, om Du tidl. har haft bil.