7687:
sv: sv: 3.5 liter diesel (09-02-2003 23:44:57) (svar på
7674)
Lui (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 213.237.87.23)
Hej Finn
Jeg kiggede på dit link, men det lader til at vognen er solgt. Sindsyge priser i øvrigt. Jeg troede ikke at det var muligt at finde biler i Tyskland der er dyrere end i Danmark. Måske skulle man gøre det til en forretning at kører LR'er til Tyskland. 9500 euro for en S3 fra 1977 ! De er sgu da ikke rigtige kloge.
Mere info om Satana;
Den motor jeg snakker om er udviklet af Santana selv, og det er en forlænget udgavet af en 4 cylinder 2,25 l. til 6 cylinder 3,75 l. Den er blev sat i produktion i 1977 og fortsatte frem til 1985, i både diesel og benzin.
Santana var i dyb krise mange gange, stærkt presset af Defenderen der ikke var meget dyrere, på trods af den var bygget i England. Santana forsøgte i 1994 at udvikle en bil til den Spanske Arme, men ironisk nok skulle det blive Nissan Patrol der løb med ordren.
Siden da har Santana været i svær krise, og lanceringen af Hanibal PS 10 er den sidste redning. Men der er formentligt et marked til den. Personligt mener jeg at den er mere rigtig "Land Rover" end de nye Defendere. Den har bevaret bladfjerene, men er dog blevet opdateret med en ordentlig motor (IVECO) og servostyring.
Ikke desto mindre er jeg stadigvæk interreseret i den gamle 6 cylindrede diesel. Stempler, ventiler, dyser, diesel- og vandpumpe, og mange ardre dele er de samme. Det langsgående dele som knast og krumptap er naturligvis unikke, men så man jo køber et par reserve at have med.
Så det ender nok med at jeg kører til Spanien og får den lagt i der.
Lui