77944:
udvidet notgang + Div. (01-03-2009 12:46:08)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 62.243.28.249)
som man kan læse på utallige af mine tdligere indlæg har jeg haft en del problemer med min 110" 2,5 N/A. den røg temlig meget, den steg i omdrejninger ved tomgang når den blev varm, der var en metalisk lyd, og til sidst var der stort set ingen trækkraft. og da jeg ikke kunne finde en ny motor til en rimelig penge besluttede jeg mig for at se om jeg kunne lave den gamle.. som sagt så gjordt. der blev skiftet: tandrem, toppakning, olietyve, slebet og stillet ventiler. og da jeg endelig fik remhjulet (til kileremmen) SKÅRET (bolten var lige til at pille af men hjulet sad FAST) af kunne jeg få tandhjulet på krumtappen af og konstatere at notgangen var af en lidt aternativ konstruktion (se vedlagte billed). det kunne jo forklare alle de problemer der har været hvis tandremmen kunne bevægesig lidt som den ville. men så fik jeg monteret et nyt og nye noter samlet det hele og så kom det store øjeblik hvor jeg drejede nøglen.. den sprang igang men slukkede efter et par omgange så prøvede jeg igen med lidt pedal og det virkede. hurra den kørte fint i tomgang, den stod sådan i ca. en halv time uden problemer. så blev den slikket og stod yderlig ca. 2 timer. da den så skulle starte gjorde den det i 3 forsøg og test turen var igang. den røg som en sindsyg ved bare lidt høje omdrejninger, når jeg holdt stille og slap lidt på koblingen uden at give gas var den ved at gå i stå. der var flere forskellige timingmærker på tandhjulene til tandremen bla. nogen der var malet på. og de var de eneste der kunne passe. jeg er lidt lost og håber på lidt input fra nogle kloge hovder..
på forhånd tak.
Mvh. Thomas
Som er temlig træt! men super taknemlig til Ole Pedersen som minder mig om LR- broderskabet TAK.