8446:
Bremserne driller... (22-03-2003 19:53:22)
Karsten Bøgvad (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 62.79.99.189)
Jeg synes at have prøvet alt hvad folk går og siger jeg skal gøre når jeg skal udlufte bremserne på min serie III 88" diesel fra 1982. Men jeg kan ikke finde den evt. fejl jeg gør eller har gjort.
Så jeg håber der er en der ude som kan oplyse mig om hvad kuren er for min PiPPi !
Når jeg sætter klæmmer på slangerne for og bag er der bremse tryk med det samme. Når jeg kun har klæmme på bag på er der bremsetryk på med det samme. Men når jeg har en klæmme på bag på ryger pedalen i bund med en gang, to gange lidt hårdere, tre og fire gange gange er den hård men stadig lidt gummi agtig(?).hvis jeg holder pedalen nede virker det som om at den holder trykket. Umiddelbart lyder det som om der er luft i systemet, og det er der nok også, men hvad der er spøjst er at der bliver ved med at komme væske ud med luftbobler i, og her mener jeg bliver ved ca 15-20 min, selvom beholderen ikke er tom ??? Jeg har læst min serie III værksteds manual fra 79´ og de indslag der har været på tidligere på forum, men mener at have prøvet "næsten" alt. Det er ret forvirrende lige præsis med de her bremser for der er rigtigt mange forskellige meninger og måder...
Mine hjul/slave cylendere er nye i forakslen, jeg har renoveret min hovedcylender, bakkerne er nye ,sneglene er nye og jeg synes ikke at have opdaget nogen lækager nogen steder. Min "brake failer switch" lampe lyser dog hele tiden men ingen af de to kredse er blokeret, så jeg regner med at det er kontakt fejl ?(stikket er lidt ødelagt/slidt)
Tjaa øhh, kom med nogle bud, jeg vil så gerne ud og kører snart...
Med håbefulde hilsner og en strop !
Karsten Bøgvad 5867 & PiPPi 88" S III