Nu må jeg ha fat i nogen eksperter og at dømme efter dette udmærkede forum ser det ud til at det er det rette sted.
Jeg er den lykke lige ejer af en galle Willys Jeep hvor i der er kantet en Rover V8´er, med automatgear og hele svineriet. Men nu er der kommet problemer med den kære automatgearkasse og det har efter hånden givet mig nogle problemer.
Det startede med at den smed olien ud gennem oliepumpe pakningen, så af med gearkassen og på igen. Men det er lige som om den ikke er helt god mere, efter først en gang at ha mistet olien.
Så nu er jeg på udkig efter en brugt gearkasse, men det er heller ikke nemt. Det er en Borg Warner 66 der ligger i, en 65 passer også. Gear kassen stammer fra en Rover 3500, med en sådan kasse er ikke til at opdrive.
Nu går min overvejelse så på om jeg kan ta en gearkasse fra en Rang Rover i stedet ? Er Gear kasserne ens, hvis jeg fjerner converter skjoldet og skjoldet om akslen i den anden ende ?
Håber der er nogen der kan komme med et par hjælpende ord.
Med Venlig Hilsen
Grønne
PS. Kan jeg for øvrigt blive medlem af jeres udmærkede klub, selv om min "Rover" er i en lidt anden indpakning ?