tilbage

Land Rover Forum  

Index
9724: V8'er går højt i tomgang....... (23-06-2003 20:57:31)
Finn Herreborg #6314, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.160.54.38)
tjaaa, så er turen kommet til mig og min Land Rover.... min V8'er går højt i tomgang (lige efter jeg har forsøgt mig med en Redex-kur... er dette mon et tilfælde ????) jeg er sikker på at det ikke er Choker- eller speederkablet - jeg kan se her i dette forum at der er flere der har været ude for noget lignene og der er forskellige foreslag til løsning...
1. check olie i kaburatorene.... hvor meget olie og hvilken olie skal der i ?? når jeg skruer lågne af og sætter dem på igen yder de lidt modstand de sidste 4-5 mm, umidelbart tror jeg det er OK...
2. check for utætheder i vacumslanger.... jeg syntes ikke at der er noget unormalt at se og jeg syntes ikke jeg kan se at der er utætheder i metalrørne der går fra udstødningsmanifoldene til indsugningen.
3. check/rengør ventilerne i gasspjældne lod dem evt. til.... tjaaa for mig at se er det her jeg skal finde fejlen meeen hvordan ??? jeg ved godt at der sidder gasspjæld i kaburatorne men hvordan kommer man ind til dem ?? skal man skrue "kopperne" som man checker (og efterfylder med) olie i af ?? og hvis man skal det er der så noget man skal passe på fjedre/løse genstande/olie ??? jeg er godt klar over at hvis man taber noget ned i kaburatorne som man ikke kan få op igen så er der kun én vej men derudover ??? jeg håber at der er nogle der ligesom jeg er blevet hjemme fra Skt. Hans og sidder foran skærmen og kan hjælpe mig så jeg igen kan få min LaRo ned under 3000 rpm.....
På forhånd tak

Finn Herreborg - 6314 reg.SSJ
Index
9731: sv: V8´er går højt i tomgang....... (24-06-2003 13:34:04) (svar på 9724)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.55.85)
Hej du!
Olien i karburatorerne skal stå op til den nederst rynke i gevindet fra hvor du skruer proppen i. Lad være med at skrue toppen af karburatorerne, ellers står du i den situation at du skal skifte membraner i dem. De har "vokset" sig ca 5mm større end fra ny. Hvis du har mod på at skifte membraner, koster de ca 30.-kr stykket og det tager ca en time for dig. Jeg har gjort det på min RR V8 og det har hjulpet på tomgangen. Du behøver ikke at være bange for at tabe noget dernedi ved denne operation. Husk at lægge mærke til de små hak der er i membranerne, og noter dig hvordan toppen af karburatoren vender inden du begynder. God fornøjelse.FA
Index
9732: sv: V8´er går højt i tomgang....... (24-06-2003 13:50:46) (svar på 9724)
Søren Søndergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.47.138.45)
Hej

Hvis du vil lodde ventilerne i gasspjældene til, bliver du nødt til at afmontere karburatorerne. Sørg for at du har nogle nye pakninger til montering mellem karburator og manifold.
Det er ikke svært at lodde ventilerne til (du skal nok bruge en gaslodder - jeg gjorde det over komfuret!).
Husk dog at give skruerne som holder spjældene lidt Loctite - en løs skrue i motoren er ikke anbefalelsesværdigt.
Først ville jeg dog være helt sikker på, at der ikke er en vakuumlæk - fx. ved bremseforstærkeren eller på vakuumforstilligen til strømfordeleren.

venlig hilsen

Søren/5488