sv: sv: sv: sv: Tillempet brug af land rover bus? (22-01-2011 17:53:53)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj
(hej Kenneth :-) jeg havde godt læst det med din indretning af gulplademodellen og forestillede mig noget i samme retning med snaplåse.. i behersket omfang forstås, så den stadig havde karakter af en bus... faktisk havde jeg forestillet mig bare at lave et par "skabselementer" der kunne passe over hver (stadigt monteret) langsgående bagsæde og så kun have de fremadrettede sæder in action... det med at fjerne sæder har jeg hørt er et klart no go fra Skat.. men mht. til det med den "fulde bestoling" så er det jeg undres, for jeg har da jævnligt selv i mit virke, hyret busser (over 3500 kg) hvor man har udeladt (decideret fjernet) en del stolerækker for at lave siddegrupper med borde så vi kunne "konferere" under kørselen, men det er måske helt i orden med et mindre antal sæder når den er over 3500 kg, ellers ville en del busvognmænd vel næppe reklamere med at det er en mulighed at de kan indrette bussen sådan efter ønske? Det er vel noget med at bevare bussens karakter som bus.. men er der egentligt en klart defineret grænse eller er det med at "sæderne skal være i" noget som man sådan har "fundet ud af var niveauet" hen ad vejen?