sv: sv: sv: sv: sv: RR VM, 2,5 (1990) taber olie (11-09-2003 21:43:47)
Niels Svarø #6306, reg. øsj
Hej Niels
Jeg har læst om dit problem iaften (11 SEP). Har selv en 2,4 med samme ulempe, dog ikke i samme målestok.
Jeg har undret mig over min forholdsvis nyansakffet RR var så svinet til omkring køleren og isærdeleshed i højre side. I forbindelse med olieskift på servopumpen måtte jeg konstatere temmelig store oliekager i området som jeg mente stammede fra en utæt pakdåse ved de foreste remskiver.
Jeg har undersøgt årsagen nærmere og fundet, at turboladen smidder temmelig meget olie ind i indsugningsslangen til mellemkøleren og dermed også ind i selve køleren. Her samles olien indtil den løber over og siver ud ved slangestudsen i bunden.
Årsagen er enten utæt pakdåse i turboladerne eller også suges der olie ind i luftfilteret fra topdækslernes krumptaphusudluftninger, hvilket ikke usædvanligt. Check luftfilter; hvis der er meget olie her har du fundet årsagen.
Med det angivne oliespild tror jeg at dit tilfælde er løsning af problemet en udskiftning af turbolader på ombytterbasis. Hvordan det kan lade sig gøre har jeg endnu ikke fundet en løsning på - kan nogen hjælpe ?
mvh
Niels Svarø
6306