Differentiale erfaring (18-04-2011 12:36:33)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj
Tænkte at jeg lige vil dele nogle erfaringer jeg har haft med mine differentialer på det seneste.
Igennem længere tid har min 90'er gynget ujævnt ved lav hastighed, tilkobling og når gassen tages af. Det har været rigtig irriterende og frustrerende at jeg ikke har kunnet finde fejlen.
Nu er der monteret et nyt renoveret diff foran fra Aschcroft. Det hjalp med det samme! Det gamle diff havde ingen slup imellem kronhjul og spidshjul. Altså klemte tandhjulene hele tiden! Det nye diff havde naturligvis det nødvendige slup imellem tænderne.
I sidste uge blev det bagerste diff så afmonteret. Det havde samme problem - ingen slup!
Det forreste (gamle) diff er nu blevet bygget om med spær, nye lejer - og slup imellem kronhjul og spidshjul. Det diff er nu blevet monteret i bag.
Resultatet er at bilen gynger langt langt mindre end før! Den er blevet super at køre i og desuden har jeg fået langt mindre rumlem i drivlinien ... altså mindre støj!
Jeg forstår fortsat ikke hvorfor de to diff'er ikke havde noget slup. Jeg er helt sikker på at det er de originale diff'er. Er der nogen der ved om et diff på en eller anden måde kan 'sætte sig' på en måde så der bliver mindre slup imellem kronhjul og spidshjul? Jeg kan forstå hvis der bliver mere slup .. men mindre?
Mvh, Lars