Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Vinteren kommer (21-10-2003 00:19:29)
Morten Dam #6034, reg. nvs
Næh, Paul, det var ikke Ultra Grip, men ganske vist et Goodyear-dæk, nemlig det nye HP, som er et dedikeret on-road dæk til SUV og andre 4x4ekvipager. Fordelene ved dette dæk er lavt støjniveau, høj kørselskomfort, lav rullemodstand og dermed anstændig brændselsøkonomi samt gode egenskaber på våd vej. Den slags har vi jo meget af i den grønne danske vinter, men nu efterspugrte Anders tip til gode vinterdæk, og så tænker jeg i rigtig vinter, noget med lag af nyfalden sne, tykke lag af knoldet ispanser på isolerede veje og den slags. Da er det, at Goodyears Ultra Grip med den bløde blanding af naturgummi og de mange lamelsnit kommer ind i billedet.
De der kloge-Åger, som har været fremme i debatten om sikkerhed og nødvendighed af vinterdæk kan rende mig noget så grusomt, når det er vinter, fører mine biler sig frem med vinterligt fodtøj. Basta. Jeg går sgu da heller ikke selv i laksko eller slippers, når det er sjap eller frostvejr. Om kloge-Ågerne fra de statslige institutioner og visse bilmagasiner gør det samme, må blive deres egen sag. Jeg har bare svært ved at se fordelen i at ligge på ryggen i en vejgrøft og juble over at have sparet udgiften til vinterdæk, når der lige har været brug for dem.
Med højagtelig hilsen som tilforn
Morten
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "aksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.