Phantomkontakten (11-11-2003 19:48:02)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj
Hej med jer.
Endnu et mysterie fra mig(eller rettere: fra min 90er county fra 84 med 2,25benzin-motor). Midtjydsk kunne ikke hjælpe, kan du ?
Det drejer sig om en "kontakt" på hovedcylinderen(jeg mener her bremsedimscylinderen ude i motorrummet, hvis du forstår)
Kontakten har to fladstik, er blå og er i sig selv flad. Den er ligesom en intergreret del af låget til bremsevæskebeholderen. Angiveligt er det en kontakt der kan meddele om lav bremsevæskestand og måske endda om utæt bremsesystem.
Mit problem er at de to fladstik knak i kampem om startmotoren og nu sidder i kontakten. Ifølge MJ eksisterer den kontakt slet ikke. Normalt ville jeg ikke betvivle deres udsagn, men den ER der altså ! Og keg skal snart til syn og jeg går ud fra at det er en af den slags ting de er lidt emsige omkring.
Jeg står og vil gerne have en ny kontakt, hvor kan jeg skaffe sådan en(MJ har den jo tydeligvis ikke)?
Som sædvanlig en lang smøre for så lidt og så har jeg vist overgået mig selv i utydelighed(hvis ellers det er muligt)!
Nogle forslag ?
Mvh.
Nikolai