sv: swedol (21-11-2003 13:21:11)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy
Hej Jørn,
Det kan du sagtens - det sker der ikke noget ved...
Der er i "motorkredse" megen tvivl om effekten af en Swedol-behandling. Hvorvidt det virker eller ej er vel nærmest et spørgsmål om religion eller overtro - jeg har aldrig set en rapport (udarbejdet af en uvildig instans) der dokumenterer effekten - og hvordan ville din motor have kørt, hvis du ikke havde givet den behandlingen osv..?
Mht. til smøresystemet på en motor er jeg mere til billig, men rigtig (= der opfylder forskrifterne) olie, hyppige olie- og filterskift - jeg skifter både olie og filter for hver ca. 5-6.000 km. på min 300tdi - det tror jeg på er det rigtige.
Og ja, jeg har for år tilbage selv prøvet af hælde Swedol på en af mine tidligere LR'ere (også TD)- der var ingen mærkbar effekt overhovedet - den trak ikke bedre, den gik ikke bedre, den røg stadig ved start, den smed stadig olie ud i luftfilterboksen osv...
Måske man skulle ringe til John Nielsen? - han har da tidligere reklameret for Swedol, og måske han har oplevet en mærkbar effekt - nok mest på hans sponsorbudget...
Ib - 3662 - Odder