Banke lyde... SIII (01-12-2003 16:35:34)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn
Her i fredag skulle jeg hjem til Odense fra Nykøbing F. Da jeg når til slagelse holder jeg ind ved Mac D. For at få noget at spise. da jeg så sætter mig ud i min bil igen og køre, går der ca. 500 m, så begynder den at banke ret kraftigt. jeg holder ind til siden og standser motoren. Da jeg tjekker olien kan jeg fylse ca. 3 litter i bilen. Den har dog ikke broket sig over forlidt olie. (lyser kun når man bremser) efter at have hældt olie i dyret starter jeg så igen. der er ingen forandring. Jeg beslutter mig for at køre den til fyn aligevel og så bare tage den med ro.og bortset fra lyden er der ingen forandring i motor gang. Den bruger heller ikke vand. Da jeg så kom hjem fik billen lov til at holde stille i ca. 30 min. da jeg så skal flytte den er der ingen ting. Jeg køre derfor en lille tur i bilen for at se om det virkelig ka være rigtigt. Men efter ca 1000 m kommer det igen.
Jeg er sikker på at det mommer fra motoren. hastigheden af banke lyden stiger næmlig med omdrejninger, også selv om billen står i frigear.
Hvis der er nogle der har den magiske dianose ville jeg blive meget glad.