Zenith karburatorer og Automat gear 3 trins 3,5 V8 RRC (18-07-2012 12:09:44)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl
Hej I forum.
jeg vil høre hvor mit problem ligger og om der er et problem.
Ved koldstart om morgenen f.eks, har motoren lidt svært ved at komme igang, Starter godtnok uden choker da den mangler en indstilling, Men når jeg træder på speederen er det som om at motoren dør istedet for at gå op i omdrejninger.
Når jeg så efter en stilstand og har fået motoren til at gå rimeligt stabil, og sætter automaten i D eller R og vil køre virker det som om at motoren ikke får benzin til at køre på og den viser tegn på at vil gå i stå.
Er det karburatorerne der ikke er indstillet ordentligt, kører 6,8 til 7,5 km/l alt efter fodtryk?
Er det membranerne der trænger til udskiftning??
Er det olien i dæmperne der er forkert, bruger en rød ATF olie??
Ved varm motor og acceleration virker motoren lidt sløv indtil den får nok benzin.
Kan det være den eksterne pumpe der er død, eller stoppet evt. kopfilteret ved motoren der er stoppet??
Jeg har haft en 3,5 V8 med SU karburatorer som var meget mere reaktsom og kørte godt fortrinligt indtil et bagslag slog flyderne i stykker.
Synes generelt at bilen er lidt sløv ved acceleration og ved koldstart, og ligger i overvejelsen om fejlen ligger nede i mekanikken, knast og ventiler, bilen har kørt 173000 km.
Nogen gode ideer til hvor indsatsen skal koncentreres??
Claus