Basal forståelse…. 4,6 HSE (02-02-2004 15:06:54)
Lars Madsen
Endnu en nybegynder, der dog har forsøgt at gøre noget forarbejde. Jeg er endnu ikke medlem, men håber at blive taget i nåde, idet min gamle far er en flittig kontingentbetaler (ja, et eller andet sted har man det jo fra).
Det korte af det lange - jeg må have mig en RR 4,6 HSE. Kørte en søndagstur til lidt syd for Frankfurt for at se på et par vogne - så er man jo motiveret.
Inden jeg kaster mig ud i fornuftsprojektet, vil jeg sætte pris på at høre nogle kloge meninger/bekræftelse på om det er korrekt forstået at:
1)Købes/importeres en vogn med første registreringsdato fra før 1. maj 1998 - så undgås den forhøjede grønne afgift, eller hvad den nu hedder, selvom vognen først registreres her i 2004 (gule nr. plader)
2)Der skal ikke afregnes moms, når vognen er købt i EU
3)Ingen særlige krav for indregistrering i Danmark - foruden ombygning til gule nr. plader (bagsæder ud, plade bag førersæde, sikkerhedsseler ud, el-ruder bag ”låses”, højtaler bag pilles fra)
Og så til næste punkt - erfaringer med 4,6 HSE. Det er ikke ligefrem overvældende skriverier der er om disse modeller, men er der en venlig sjæl, som kunne øse af erfaring/problemer med modellen f.eks.
- Luftaffjedring
- differentiale/gear (automatic)
- elsystem
- pålidelighed af klimaanlæg
- Andet?
På forhånd tak fra et kommende medlem
Lars Madsen