sv: sv: sv: sv: skal min nye bil være en defender (25-02-2004 01:00:40)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
jaja, den baghjulstrukne Marina. Det var noget hø, men ellers er englænderne kommet med mange biler med rigtig gode løsninger: Austin Maxi med et hav af plads, en bil som man steg ind i! Allegroen, lille og handy, Mini - et bilteknisk mesterværk eller - min favorit blandt personbilerne: Bentley Turbo 'R'. Bortset fra Bentley og Rolls Royce led de øvrige mærker i British Leyland under de dårlige materialer og en indgroet konservatisme blandt bilindustriens ledere. Nedslidte fabrikker og fagforeningsbøvl hjalp heller ikke på en forbedret udvikling. Selv LR var i krise. Mens med amerikansk og tysk kapital og kvalitetskontrol kom den syge britiske bilindustri til hægterne igen. Rover er igen et anerkendt mærke og Jaguar knirker ikke mere som en gammel sporvogn. Idag er det vanskeligt, at sælge dårlige biler. Jeg turde endda binde an med en Skoda Superb, når min trofaste Volvo skal skiftes ud.
Men der er kun ganske få bilproducerende lande, som kan prale med, at deres produkter har karisma. Englænderne kan !