sv: Fra Freelander til Defender (15-03-2004 10:42:30)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy
Hej Søren!
Jeg kører til daglig i en 300 tdi bus fra 1997, og den har rundet 265.000 km.
Bortset fra lidt brummen i 4. gear pga. af en "brugt" hovedaksel i gearkassen, så triller den helt fint, også på motorvej, hvor du dog ikke skal regne at få ret mange fartbøder - men som andre er inde på - det er jo ikke farten der er afgørende - så skal du ihvertfald vælge noget andet...
Det er vigtigt, at checke en bil der har kørt mere end 200.000 km. godt og grundigt efter både visuelt og historisk mht. service - løbende vedligeholdelse er i mine øjne alfa og omega.
Selv skifter jeg bl.a. olie/filter for hver 5-6.000 km. o.lign. ting har jeg også meget kortere invaller for i f.t. fabrikkens anvisninger - det tror JEG på er det sundeste for min bil.
Mht. komforten, så er den nok lidt bedre i Freelanderen, men Defenderens "oprette kørestilling" er ikke den dårligste, har jeg ladet mig fortælle af folk med ergonomisk indsigt - jeg kører jævnligt fra Århus til Kbhv. og retur samme dag, og jeg har faktisk aldrig haft ondt i ryggen eller følt usædvanlig træthed ell. lign. af den grund.
Nu har Freelanderen ikke jordens laveste siddehøjde, men pga. Defenderens endnu større siddehøjde, har du et glimrende udsyn, både frem og tilbage i trafikken.
Sådan kunne jeg blive ved - kør ud og se på den bil...
Ib - 3662 - Odder