sv: sv: sv: Honorar til hovedebsetyrelsen (19-03-2004 10:43:40)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy
Det er netop derfor jeg i et tidligere indlæg skriver at baggrunden for ønsket om honorar sagten kan være legitimt nok - da jeg netop har meget svært ved at tro at de fremlægger det for egen vindings skyld.
På den anden side synes jeg dog at det ikke gør spor at medlemmer holder øje med den slags tiltag - det skulle der ikke være noget som helst odiøst ved.
Men hvis baggrunden for det i første omgang stillede spørgsmål bunder ud i jantelovens kvalmende indhold - så stiller sagen sig selvfølgelig helt anderledes an.
Selvfølgelig mener jeg at de ildsjæle, der orker at bruge deres fritid til klubbens fælles bedste og positive fremgang også bør belønnes på en eller anden måde.
Min formnemmelse er, at HB og Landsrådet for de fleste menige medlemmer synes som værende en diffus del af klublivet, som de/vi ikke rigtig har et klart forhold til bortset fra de informationer der nu engang er tilgængelige om deres virke.
- Hvilket (synes jeg) måske burde føre til klarsyn om deres virke, om hvem de er og hvorfor de netop gider bøvlet med at stå i spidsen for klubben, ved en dybere præsentationsrunde bragt frem af mørket, enten via en artikelserie i OASEN eller som en separat fast rubrik på dlrk- hjemmesiden.
For jeg ved at foreningsarbejde er utaknemmeligt og langt fra altid sjovt - især hvis man fra medlemmernes side føler sig jagtet og hængt ud. Så kan det ikke undre at nogle gir´ fanden i det hele og ikke ønsker genvalg og tilmed måske vælger at melde sig helt ud.
Tværtimod synes jeg at vi burde være taknemlige for deres indsats - vi andre høster jo kun frugterne af deres indsats - og skyder straks med skarpt såsnart der er det mindste.
SIIIerhilsen Stefan