OBD / Iobd2 på Discovery I fra 1997 (11-06-2014 10:39:52)
Karsten Mathiasen
Hej,
Jeg har købt mig en Land Rover Discovery I fra 1997 - en 3,9 V8 - og der sidder under ratstammen et OBD stik.... Jeg har lånt en OBD scanner til Iphone fra en kammerat der med stor succes bruger den på hans egen bil dog ikke en LR...
Selvom jeg laver alle indstillinger som de "burde" skulle være - kan jeg ikke få kontakt. Den jeg har lånt er en IOBD2...
Er der nogle herinde der har erfaring med at bruge sådan en dims ?
Mit problem er, at selv ved pæn kørsel - ligger den med brændstof forbrug omkring 4,3 km / liter - og de mennesker jeg har talt med der har samme motor - taler om et forbrug på almindeligt mellem 6,5-7 km/ liter - bilen er opgivet til 8,2...
Jeg ved godt at brede AT dæk koster osv.... men helst ikke helt ned til 4,3 km / l....
Jeg har fået bestilt reservedele hjem til filter / olieskift - og en meget flink fyr herinde fra har lovet at guide mig igennem så jeg selv kan rode med bilen... Ovenstående er det eneste jeg mangler at få styr på. Nogle siger at der er tale om at begge lambda sonder skal skiftes - andre at nye tændrør gør forskellen - men alle siger at jeg bør sætte en tester på inden...
Håber at få lidt gode råd.. Det kan jo også være at jeg bruger den forkerte OBD enhed - og derfor ikke kan få kontakt.
De bedste hilsner.
Karsten Mathiasen
27 12 02 98
karsten@dmpband.dk