sv: Hej Svejsefolk! (26-04-2004 22:41:47)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy
Hej med dig!
Jeg skal ikke gøre mig klog på finelektronik - men på flere af de svejsere som jeg har haft i hænderne gennem tiden kom der fra tid til anden det jeg tror du omtaler.
På en af dem viste det sig at være pistolen der var årsag - altså den mikroswich der sidder i "aftrækkeren" - da den blev fornyet kørte det.
En anden havde det med at slå gas og trådfremføring fra - det viste sig at være der hvor slangen kobles til selve kassen - en udskiftning af slangen løste problemet.
En tredie gjorde alt det ovenstående - men det viste sig at være en kredsdel (modstand? eller noget i den stil) - da printpladen blev skiftet funkede det igen.
Husk iøvrigt jævnligt at blæse huset/kassen og alle delene fri for slibestøv - det kan ellers give krybestrøm som jo som bekendt ikke er blid ved de finere dele.
Men - de steder hvor vi havde Migatronic - fik vi at vide at vi ikke selv skulle rode med det idet de havde aftale med Migatronic som så sendte en reparatør ud - prøv at kontakte dem - de kan sikkert give dig et fyldestgørende svar idet det som regel er noget de har set utallige gange før.
Håber at du blev hjulpet med det her - (er du sikker på at der ikke er en og anden der har skiftet indmaden ud med LUKASdele???)***smiley***
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg