Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Freelander 4 hjuls træk der undrer mig! (07-06-2004 13:37:57)
Allan Buus #6548, reg. øjy
Kære Medlemmer

Jeg var i weekenden i sommerhus i blokhus sammen med nogle venner hvoraf én af dem kører Suzuki Grand Vitara dielsel fra 99.

Vi skulle selvfølgelig prøve kræfter med klitterne ved stranden og legen gik ud på at forcere sanddynger og se hvem der kunne køre hvor.

Det endte desværre med, at min freelander td4 fra oktober 2003 satte sig godt og grundigt på maven efter den gik i stå på en lille skråning med dyb sand. Suzukien havde også holdt stille samme sted, men kunne i 4L komme fri.

Det skal dog siges til mit forsvar, at jeg kørte på 195'er dæk og han på 235'er.

Da min bil satte sig fast bemærkede jeg, at venstre forhjul gravede sig ned sammen med højre baghjul. Altså på kryds. Højre forhjul og venstre baghjul så ud til slet ikke at trække.

Det skuffede mig lidt, da jeg troede, at begge baghjul ville trække i tilfælde af slip på forhjulene på grund af viskose koblingen. Men som sagt var det kun på kryds de virkede.

Kan nogen fortælle mig hvordan 4 hjulstrækket egentlig virker på freelanderen eller om der er tale om en fejl.

Til orientering kan jeg fortælle at de to hjul der ikke trak ikke var gravet ned i sandet og stadig havde grund at trække på.

Det hele endte desværre med at Suzukien måtte trække mig fri. Jeg beklager at have representeret klubben så dårligt :-) og lover at gøre det bedre en anden gang. Vi har selvfølgelig også aftalt, at jeg skal have revence efter et hjulskift.

Mvh

Allan Buus
Randers
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "generator"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.