sv: LR 109" fra militæret (11-06-2004 19:30:57)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy
Hej Mikkel!
Hvad beholderen lige er til har jeg (endnu) ikke sat mig ind i - den skal som så meget andet være der - men med hensyn til din manglende bremseevne så kan det skyldes at omdrejningsjusterhåndtaget (monteret inde i førerkabinen på torpedoen (centerpladen)) ikke står korrekt. Jeg har ladet mig fortælle af Kjeld (Tohuse Auto) at den skal stå i nulstilling (altså til venstre) for at bremseforstærkeren fungerer efter hensigten. Håndtaget er kun til brug for justering af omdrejninger på motoren når der er monteret diverse aggregater såsom kapstanspil og den salgs. Det kan således være derfor at du ikke kan blokere og bremsningen er træg og tung.
Ligeledes kan det måske skyldes at bremsetryksfordeleren ikke funker efter hensigten (lokaliseret til venstre for motoren på rammens inderside - følg bremseslangerne til en klods med to kabelskoforbindelser som fører til testknappen med rød lampe inde i kabinen - den begynder at lyse hvis trykfordelingen er forkert eller der er utætheder i systemet - hvis den ikke lyser under kørselen er det tegn på at det er i orden eller at kablerne er hoppet af - tjek det - og tillige kan du med tændingen sat til teste denne funktion - tryk og hold knappen i noget tid intil lampen lyser - så er alt OK desangående).
Det var så lige det jeg kunne komme i tanker om - Håber at du finder miseren.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg