sv: sv: Freelander/Discovery - hvad skal man vælge (16-08-2004 15:40:15)
Morten Dam #6034, reg. nvs
Hvorfor dog det?
Han har jo forladt de biler til fordel for noget andet og søger nu noget alternativt!
Selvom de to er ret så forskellige, harh hverken Freelander eller Discovery hahr noget at skamme sig over, Og er bankkontoen stor nok, ville jeg i Georgs sted se på en Disco TD5, og er behovet mindre, ville jeg se efter en Freelander TD4 - sådan som brændstofpriserne eskalerer i vore dage og næppe er færdige dermed foreløbig.
Terrænmæssigt er Disco'en måske nok Freelien overlegen, men sidstnævnte magter sandt for dyden det mest forbløffende off-road og stundom endda mere end de ”ægte“ 4WD'ere fra Solihull.
Jeg erindrer stadig en lang smattet græsbakke ved Tirsbæk, hvor en Freelander ubesværet trak til tops, mens vi andre i biler som Defender, Disco og Rangie skøjtede rundt for foden af bakken mere eller mindre gasblå i trynerne af ærgrelse/misundelse over at blive ladt bagud af sådan en ”opkomling“.
Så Georg, kik du bare efter en Freelander, hvis den er stor - og stærk - nok til at dække dit behov for plads, træk, økonomi og komfort.
Mvh'er fra Morten