sv: Freelander versus Rav4 (16-08-2004 20:11:44)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj
Ja det er dig der er helt galt på den...
En toyota er japansk snot og abebæ... Hvordan kan du da overhovedet overveje at vælge sådan én?
Nå, men spøg til side. Siden du nu spørger om råd skal du få min uforbeholdne mening, jeg er alt andet end ekspert så du må selv sortere fra og lægge til, ok?
Forleden kørte jeg nogle hundrede kilometer i 2 forskellige næsten nye RAV 4 D-4D over nogle dage.
Det havde jeg faktisk glædet mig til, men mit ærlige (og meget personlige) indtryk er følgende:
En Rav 4 er sådan set en meget pæn bil, især på billeder og i udstillingshallen gør den sig godt. Men efter at have været i dem og kørt en del kilometer er jeg alt andet end imponeret, må jeg sige. Jeg følte bilen tung og uden moment, der reklameres med en "bomstærk" motor, men det var ikke det indtryk jeg fik af dem, jeg sad faktisk og blev lettere irriteret da jeg kørte dem. Der skulle alt for mange omdrejninger til og så larmer de mere end man må forvente af en ny bil.
Et andet punkt er interiøret, ved første øjekast synes det lækkert og indbydende, men taber igen ved nærmere bekendtskab. Kvalitet og finish er simpelthen for dårligt til sådan en dyr bil. Dørene er tunge som et ondt år, naturligvis kan man argumentere for sidekollision osv osv men det var bare ikke godt nok, synes jeg.
Den ene havde tilmed den skavank at den gik ud et par gange og først kunne startes efter 5-6 forsøg. Dette gentog sig et par gange over 3 dage.. men intet holder jo evigt?
At det tilmed var meget svært at få bare nogenlunde brændstoføkonomi ud af dem er en anden sag.
Jeg er faktisk i stand til at køre længere på literen i min oldgamle Landrover 90" 2.5 D (og det er jo egentligt en smule sørgeligt, ikke?)
Jeg blev ganske enkelt slemt skuffet.
Det var bare et indput, en Freelander Diesel kender jeg (desværre) intet til :-)
Så held og lykke med dit videre valg!
Mvh BS